Winter

Mhm, nu har mer än halva mars passerat och hur mycket vår har vi? Inte sådär jättemycket. Besviken? Naaee inte det minsta, så mysigt med snö, vinter, minusgrader och sånt så jag klagar inte. Eller? Önskar jag hade kunnat njuta varje sekund av vintern. Meeeen det faller mig inte i smaken alls. Kommer nog aldrig göra det heller.
 
För tillfället kan jag inte vara gladare över att jag tar studenten till sommaren. Vetskapen om att jag faktiskt inte behöver spendera nästa vinter hemma i Sverige. Utan kan åka iväg o bosätta mig i ett varmt land. Känns helt fantastiskt. Försöker intala mig själv att det blir liiiiite lättare att genomlida det här helvetet med tjocka jackor, hala vägbanor, att ständigt vara genomfrusen o allt annat som hör vintern till bara jag har något att se fram emot. Och det har jag ju. Som tur är. Vet inte om jag hade klarat det annars?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback