Time goes by

Det är nästan skrämmande hur fort tiden går. Snart har jag bott i Oslo i två månader. Även om det känns som att det var en hel evighet sedan Halmstad var min bostadsort känns det mesta fortfarande lite nytt och stundvis även ovant. Bara en sån grej som att planera och laga min egen mat hela tiden. Inte så lätt alltid, men det har sin charm det också. Har till exempel inte ätit potatis en enda gång sedan jag flyttade!!
 
I övrigt känns Oslo som mitt hem numera. Att flytta hit kan vara mitt bästa beslut någonsin. Jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar min familj, hundarna och vännerna där hemma otroligt mycket. För det gör jag. Hela tiden. Men trots det vill jag inte byta bort mitt liv här mot något annat. Har träffat och träffar så himla många fina människor hela tiden. Jag har ett jobb där jag får utvecklas och jobba med något jag älskar, tillsammans med helt underbara kollegor. Jag är lyckligt lottad ♥
 
Lite bilder från senaste tiden, överst ser vi Tjuvholmen. Fantastiskt vacker område vid vattnet att promenera vid, en liten tjuvtitt på hur det ser ut på mitt jobb, där det bland annat sälj en orkidé i plast för endast 1915 kr, ett riktigt kap!!! Och till sist en caffe latte jag gjort helt på egen hand!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback